Zdjęcia obrotowe produktów.

Prezentacje zdjęć 360º nazywane też zdjęciami obrotowymi lub zdjęciami 360 stopni produktu to rozwiązanie, które zdobywa uznanie coraz większej rzeszy producentów, sklepów internetowych oraz wszystkich, którzy chcą zaprezentować swój produkt w sposób maksymalnie czytelny dla klienta.
Prezentacja obrotowa 360º pozwala obejrzeć w Internecie produkt z każdej strony oraz powiększyć dowolny jego fragment. Ułatwia to podjęcie decyzji o zakupie przez internet. Dodatkowe opisy na zdjęciu tzw hotspoty opisują unikalne cechy produktu.

Zdjęcia obrotowe produktów wychodzą naprzeciw zmieniającym się nawykom Konsumentów. Sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepów internetowych wzrasta z roku na rok. Zadaniem sprzedawcy, który pragnie wyjść naprzeciw potrzebom i oczekiwaniem potencjalnych nabywców danego produktu jest wzbudzenia zaufania i nakłonienie do zakupu.
Dobry opis produktu, rekomendacje innych Klientów to nie wszystko. Dzisiaj w sprzedaży internetowej zupełnie nowego znaczenia nabiera stwierdzenie, mówiące że Klient kupuje oczami. A dobrze wykonane zdjęcia obrotowe produktów pozwalają wytworzyć w wyobraźni nabywcy ich wierny obraz i przekonać go do dokonania zakupu.

W jakich formatach wyświetlane są zdjęcia obrotowe produktów?

Wykonanie zdjęcia obrotowego produktu to pierwszy krok w kierunku uzyskania trójwymiarowej prezentacji obrotowej. Kolejnym krokiem jest połączenie zdjęć składowych w jeden obraz, który pozwoli oglądającemu swobodnie obracać produkt. Przeglądarki internetowe obsługują wiele różnych rozwiązań.

W przeszłości popularną technologią w prezentacjach obrotowych produktów była technologia Flash, które stopniowo została wyparta przez technologię opartą o html, co pozwoliło na wyświetlanie zdjęć obrotowych na każdym typie urządzeń oraz w niemal każdej przeglądarce. O technologię html oparta jest znaczna ilość oprogramowania, które służy do składania i publikacji zdjęć obrotowych produktów (np. oprogramowanie Obcject 2VR, oraz 3DRT 360° Product View Creator firmy Yofla).

Oprócz programów instalowanych na naszych komputerach istnieją rozwiązania dostępne online, gdzie tworzenie prezentacji ze zdjęć 360 stopni powiązane jest z ich hostingiem. Najczęściej są to rozwiązania dostępne w systemie abonamentowym, w którym rozliczamy się od liczby przechowywanych na naszym koncie zdjęć obrotowych produktów.
Trzeba też dodać, że obecnie coraz więcej firm tworzących rozwiązania dla e-commerce posiada w swej ofercie dodatki, które umożliwiają tworzenie zdjęć obrotowych produktów i przechowywania ich w sieci.


Zdjęcia obrotowe produktu oparte o technologię html

Zdjęcia obrotowe oparte o technologię html pozwalają oglądającemu na pełną kontrolę nad oglądaną prezentacją. Produkt można obracać w lewo lub w prawo (w przypadku zdjęć 3D także w osi góra – dół) , zatrzymywać, powiększać. W tej technologii możliwe jest dodawanie tzw hotspotów, czyli dodatkowych znaczników poszerzających funkcjonalność prezentacji 360 stopni poprzez opisanie zalet i cach produktu.

Zdjęcia obrotowe wykonane w tej technologii mogą być wyświetlane samodzielnie (z pomocą przeglądarki) lub mogą być umieszczone obok tekstu lub zdjęć produktu na stronie internetowej. Na obecną chwilę nie ma możliwości dodawania prezentacji wykonanych w tej technologii na portale społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram.



Zdjęcie obrotowe produktu oparte o format filmowy mp4
– na Instagram, Youtube i Facebook

Posiadając zdjęcie składowe produktu możemy stworzyć z nich prezentację obrotową w formacie filmu MP4. Tak wykonana prezentacja ma kilka wad ( nie możemy kontrolować obrotu, zatrzymywać i powiększać). Ma jednak też ogromne zalety. Taką prezentację możemy bez problemu umieścić na portalach społecznościowych, tj dodać ją do Instagramu lub Youtube a także umieścić na Facebooku.
Sposób na samodzielne wykonanie prezentacji obrotowej w postaci filmu MP4 opisałem na moim blogu. Pełną instrukcję znajdziecie klikając w ten link.






Zdjęcie obrotowe produktu w formacie GIF - najlepsze na Facebooka

Format GIF to także rozwiązanie posiadające ograniczenia ale też zalety. Podobnie jak w przypadku formatu mp4, nie możemy dowolnie obracać tak wykonanej prezentacji. W zasadzie jedyne, co możemy zrobić w tym przypadku to uruchomić lub zatrzymać prezentację obrotową naszego produktu. Jednak mimo to produkt w takiej postaci przykuwa uwagę odbiorcy o wiele bardziej niż pojedynczy packshot. Wykonując zdjęcie obrotowe w formacie GIF możemy zamieścić je na Facebooku.




Zalety dobrze wykonanych prezentacji obrotowych produktów:

    Poniżej znajdziecie kilka podstawowych cech dobrze wykonanej prezentacji obrotowej produktu:

  • są w pełni responsywne, to znaczy że wyswietlają się poprawnie na smartfonach, tabletach i dużych ekranach.
  • idealnie białe, neutralne tło produktów.
  • prezentacje szybko się ładują - nie obiążają strony i nie powodują frustracji użytkoników
  • posiadają wygodny pasek do nawigacji: użytkownik moze samodzielnie obracać, zatrzymywać, powiększać lub zmniejszać produkt


Fotografia obrotowa produktów - Jakie możliwości oferujemy?


Zdjęcia obrotowe produktów małych

Produkty małe to produkty, których największy rozmiar nie przekracza 60 centymetrów. W tej grupie znajduje się znaczna większość towarów oferowanych przez sklepy internetowe. Wśród tych produktów znajdziemy buty, biżuterię, galanterię, wiele artykułów codziennego użytku, artykuły o charakterze sportowym i rekreacyjnym.

Zdjęcia obrotowe produktów małych zazwyczaj łatwo dobrze doświetlić, dzięki czemu wykonanie prezentacji obrotowej nie sprawia żadnych trudności. Powstałe zdjęcia mogą być w procesie postprodukcji całkowicie pozbawione tła, mogą także znajdować się na neutralnym jednolitym tle, bez konieczności jego usuwania. To drugie rozwiązanie, jest rozwiązaniem bardzo ekonomicznym i ma znaczenie dla Zamawiających, gdy trzeba wykonać większą liczbę prezentacji.

Zdjęcia obrotowe produktów małych wykonujemy w postaci prezentacji o różnej liczbie zdjęć składowych:

  • 24 zdjęcia składowe
  • 36 zdjęć składowych
  • 72 zdjęcia składowe

Porównanie płynności odtwarzania zdjęć 360º dla 24, 36 i 72 zdjęć składowych:

24 zdjęcia składowe 36 zdjęć składowych 72 zdjęcia składowe

24 zdjęcia składowe

36 zdjęć składowych

72 zdjęcia składowe


Zdjęcia obrotowe produktów dużych i nietypowych.

Dzięki dużej platformie obrotowej jesteśmy w stanie wykonć zdjęcia obrotowe produktów gabarytowych, o szerokości nawet 400 cm, wysokości do 300 cm oraz wadze do 200 kg. Takie prezentacje możemy wykonać w naszy mstudio lub bezpośrednio w siedzibie klienta.
Przykłady dużych prezentacji obrotowych:
  • Prezentacje obrotowe rowerów i motorowerów
  • Prezentacje obrotowe mebli (stoły, krzesła, segmenty, sofy, wersalki, meble ogrodowe)
  • Prezentacje obrotowe dużego AGD (lodówki, pralki, kuchenki)
  • Prezentacje obrotowe dużych zabawek (samochody, quady)
Zdjęcia obrotowe produktów dużych i nietypowych wykonujemy w postaci prezentacji o następującej liczbie zdjęć składowych:
  • 24 zdjęcia składowe
  • 36 zdjęć składowych
  • 72 zdjęcia składowe

Prezentacja obrotowa 360 stopni roweru

  • 36 zdjęć składowych,
  • responsywna,
  • waga prezentacji - desktop: 1,8 MB.
  • waga prezentacji - smartfon: 530 KB.

Prezentacja obrotowa 360 stopni wózka dziecięcego

  • 122 zdjęcia składowe,
  • responsywna,
  • animowane elementy ruchome,
  • waga prezentacji - desktop: 9 MB.
  • waga prezentacji - smartfon: 5 MB.
Prezentacja obrotowa wózka została wykonana z 72 zdjęć podstawowych oraz 50 dodatkowych zdjęć przedstawiających funkcjonalność produktu. Zostały tu animowane wszystkie elementy ruchome, aby możliwie najlepiej przy pomocy zdjęcia obrotowego przedstawić zalety produktu.

Prezentacja obrotowa 360 stopni displaya reklamowego

  • 36 zdjęć składowych,
  • responsywna,
  • waga prezentacji - desktop: 3,5 MB.
  • waga prezentacji - smartfon: 300 KB.
Fotografowany produkt miał ok 3, 5 szerokości
oraz ponad 2,5 wysokości

zdjęcia obrotowe produktów dla producentów, hurtowni, sklepów internetowych, zdjęcia 360 produktu dużego i małego, packshoty 360 stopni poprawiające konwersję w sklepie, packshot obrotowy - zwiększenia sprzedaży w Internecie, prezentacje 360 stopni - sposób na przedstawienie produktu w sposób przekonujący Klienta, fotografia obrotowa produktu, zdjęcia obrotowe dla sklepu internetowego